România
Advertisement
Bun venit la Wikia România!
Acest wiki doreşte să devină o enciclopedie vastă, despre România. Vrem ca acest proiect să vină în ajutorul tuturor. Dacă acest proiect va avea succes, ne propunem să îl traducem în limba engleză pentru informarea străinilor!

Wiki România a fost creată la data de 15 aprilie 2008 de utilizatorul Firilacroco și are în acest moment 1.857 articole!
Doriţi să scrieţi un articol nou? Introduceţi în căsuţă numele articolului pe care doriţi să îl creaţi!

<createbox> preload=Format:Pagină_nouă editintro=Format:Introducere_articol_nou width=43 </createbox>

Articol de calitate
Brasov piata noaptea.jpg
Braşov (în germană Kronstadt, maghiară Brassó, latină Corona, poloneză Braszów; de asemenea pe hărţile vechi trecut Cron∫tadt sau Braßov, între 1950 şi 1960 Oraşul Stalin) este reşedinţa şi cel mai mare municipiu al judeţului Braşov, România. Deţine titlul de oraş-martir. Potrivit recensământului din 2002, are o populaţie de 283.901 locuitori. Staţiunea de iarnă Poiana Braşov se află la 12 km distanţă de centrul municipiului, dispunând de o infrastructură dezvoltată pentru practicarea sporturilor de iarnă. Patronul oraşului este considerată a fi Fecioara Maria. Statuia acesteia se află pe unul dintre contraforţii Bisericii Negre, îndreptat spre Casa Sfatului, având stema Braşovului sculptată dedesubt în relief.

În acest oraş a fost confecţionată şi instalată o copie a „Statuii Lupoaicei” („Lupa Capitolina”), simbolul latinităţii poporului român.

Braşovul este cunoscut şi datorită Festivalului Internaţional „Cerbul de Aur”, ce se ţine aproape în fiecare an în centrul oraşului. Acesta a avut pe scena sa nume celebre precum Tom Jones, Ray Charles, P!nk sau Christina Aguilera.

Municipiul Braşov a reprezentat, de secole, unul dintre cele mai importante, puternice şi înfloritoare oraşe din zonă. Datorită poziţiei geografice privilegiate şi a infrastructurii sale de astăzi, el permite dezvoltarea multor activităţi economice şi culturale.

Articolul de calitate se schimbă la fiecare 10 secunde. Dacă totuşi când reîncărcaţi pagina vedeţi mereu acelaşi articol, vă rugăm să apăsaţi aici.
Imaginea momentului

Stema actuală a Constanţei

Ştiaţi că... ?
Actual Constanta CoA.png
  • ..Constanţa este cel mai mare port maritim al Mării Negre?
  • ..Marea Neagră este cea mai mare structura acvatică anoxica din lume? Termenul de anoxie semnifică un „conţinut scăzut de oxigen” sau chiar o „lipsă de oxigen” şi peste 90% din apa din Marea Neagră este lipsită de oxigen.
  • ..Biserica Neagră din Braşov este cel mai mare lăcaş de cult în stil gotic din sud-estul Europei? Cu o capacitate de circa 5.000 de persoane, celebrul aşezământ de cult braşovean măsoară 90 de metri lungime şi 37 de metri înălţime, cu un turn al crucii de 65 de metri.
Lista portalurilor
Momentan nu avem niciun portal, dar puteţi creea chiar dvs. unul!
Ghiduri

Eşti nou pe Wikia? Uite aici câteva articole care te vor ajuta:

  • Tutorial - Bun venit!
  • Cum creez un articol?
  • Cum modific un articol?
  • Manualul de stil
Contact

În cazul unor dispute de editări, probleme de funcţionare, conflicte cu alţi utilizatori, nu ezitaţi să scrieţi un mesaj în pagina de discuţii a administratorilor sau trimiteţi-le un e-mail via Wiki România.

Mulţumim!

Note

Legături utile

Vezi și

  • w:c:ro.wikia - Wikia Română - punct de legătură între toate comunitățile Wikia în limba română
Advertisement