România
Advertisement

Călărași (în trecut, Lichirești și, temporar, Știrbeiu) este municipiul de reședință al județului cu același nume, Muntenia, România. Este cel mai mare oraș al județului și unul din cele mai importante municipii din regiunea de dezvoltare Sud. Situat în sud-estul României, pe partea dreaptă a cursului brațului Borcea al Dunării, Călărașiul este cunoscut pentru industria alimentară, industria de PAL melaminat, industria siderurgică, industria de hârtie și industria de prefabricate. Conform datelor finale ale recensământului populației din anul 2011, municipiul Călărași are o populație de 65181 de locuitori. În Călărași se află sediul Agenției de Dezvoltare Regională Sud.

Clădiri din Călărași[]

  • Una dintre bijuteriile arhitectonice din județul Călărași, actualul sediu al Direcției de Cultură și Patrimoniu, se află pe lista monumentelor istorice.[1]
  • Biserica Sfântul Nicolae [2]
  • Biblioteca Judeţeană „Alexandru Odobescu”, din Călăraşi.[3]
  • Noua bibilioteca județeană.[4]

Note[]

Bibliografie suplimentară[]

  • Constantin Tudor, Istoria orașului Călărași, ediția a doua, revăzută și adăugită, Călărași, Editura Agora, 2008.
  • Dr. Pompei Samarian, Istoria orasului Călărași de la orgine până în anul 1852, București, Institutul de Arte Grafice E. Marvan, 1931.

Legături externe[]

Format:Legături externe

Commons
Wikimedia Commons conţine materiale multimedia legate de Călărași

Administrație

Istorie

Imagini

Format:Orașe din Călărași

Advertisement